"International Super Chef" este un proiect
eTwinning care se desfasoara in anul scolar 2020-2021
Fondatori:
Daniela Buda, Scoala Gimnaziala Vasile Alecsandri Baia Mare,
Romania
Beçin Balcı, İbrahim Fikri
Anıl Ortaokulu, Merkez Turkey
Parteneri:
Anna Filomena Mungiello, ICS "J. Stella" di Muro Lucano, Muro Lucano (Pz) Italy
Kate Popova, Mariupol gymnasium-school № 27, Mariupol UkraineMimoza Nduka, Mati Logoreci, Shkodër Albania
Adina Cosma, Scoala Gimnaziala Vasile Alecsandri Baia Mare, RomaniaLaura Cont, Scoala Gimnaziala Vasile Alecsandri Baia Mare, RomaniaOctavian Pop, Scoala Gimnaziala Vasile Alecsandri Baia Mare, RomaniaMarcela Pop,Scoala Gimnaziala Vasile Alecsandri Baia Mare, Romania
Scurtă descriere a proiectului:
Mâncarea este o limbă internațională. Deci, noi vrem să cercetăm
rețetele tradiționale din țările partenere în proiect.
Elevii vor cerceta rețetele de mâncăruri tradiționale locale și le
vor împărtăși cu partnenerii lor.
Ei vor proiecta un Meniu bilingv al restaurantului pe care îl vor
crea și o Carte electronică de bucate, care va cuprinde rețetele produselor pe
care ei le aleg pentru meniul restaurantului lor.
Vom consulta ghidul “Eat Well Guide” realizat in Marea
Britanie și vom vorbi despre alimentele sănătoase și cele nesănătoase.
Vom discuta despre cum putem recicla anumite alimente și cum putem
recicla anumite ustensile vechi din bucătărie într-un mod creator.
Vom organiza o expoziție online de artă culinară.
Vom împărtăși ce am descoperit împreună cu partenerii noștri pe
Twinspace, pe blog și pe forum.
Elevii se vor întâlni online și, facând hărți mintale, vor lua
decizii privitoare la proiect.
Vom găti rețetele partenerilor noștri și vom face schimburi de
păreri.
Vom găti rețetele noastre, le vom înregistra foto/video și le vom
împărtăși cu partenerii noștri.
Vom disemina proiectul online.
În timp ce vom desfășura activitățile, siguranța online este
foarte important pentru noi.
Vom folosi uneltele web 2.0 în proiect.
Vârsta elevilor implicați: 11-14
Materii școlare:
Arte, cross curricular, design & technologie, limbi străine,
informatică, materii vocaționale, technologie, artizanat
Obiective:
Elevii noștri își vor dezvolta atât abilitățile de cercetare
online și offline, cât și abilitățile de preparare a rețetelor pe care le
studiază.
Ei își vor îmbunătăți abilitățile de comunicare în engleză și TIC.
Ei își vor îmbunătăți stima de sine prin împărtășirea
experiențelor cu colegii lor, cu profesorii și familiile lor.
Ei vor învăța despre mâncărurile sănătoase, despre rețetele
tradiționale din familiile lor, din țările/regiunile lor și din alte țări, și
vor face schimburi de bune practice cu colegii lor.
Profesorii implicați în proiect își vor dezvolta abilitățile de
comunicare in engleza și TIC și vor face schimburi de bune practice în predare.
Elevii vor învăța să folosească uneltele web 2.0.
Students will learn web 2.0 tools.
Procesul de muncă
Comunicarea dintre profesori se va realiza în engleză, prin intermediul
Twinspace, blog, twitter și WhatsApp.
Fiecare echipa mixta din școli
va allege rețetele pe care să le cerceteze, să le prepare și să le înregistreze
foto/video.
Ei vor pregăti rețetele partenerilor și le vor înregistra.
Elevii vor inventa restaurante, le vor da nume, vor face logo pentru
restaurantele lor și vor realiza un meniu în mai multe limbi pentru
restaurantul lor.
Ei vor realiza o carte electronica de bucate în engleză și limbile
partenerilor lor.
Vom organiza un atelier de artă culinară și vom expune
rezultatele.
Elevii și profesorii vor scrie articole și vor face poze, pe care
le vor încărca pe Twinspace și pe blogul proiectului.
Ei vor disemina activitățile în comunitățile lor.
Ei pot organiza expozitii online cu produsele lor.
Video conferințe pot fi organizate, în așa fel încât elevii să se
întâlnească online și să facă schimburi de saluturi și experiențe. Pot fi
organizate și quizzuri online folosind limba engleză.
Planul de muncă:
Prima lună – prezentarea orașului, realizarea unui logo și poster (Canva-postermywall) cu adăugarea partenerilor
pe hartă (tripline);
Luna a 2-a – realizarea hărții și adăugarea mâncărurilor faimoase
din fiecare țară/ Realizarea unui pre-sondaj (pre-survey) pe google forms.
Întrebările sondajului vor fi realizate de elevi.
Luna a 3-a pregătirea unui video cu ecran verde.
Luna a 4-a – pregătirea unui meniu pentru restaurant (Putem să îl
facem în colaborare, fiecare țară scrie și desenează, apoi trimite celorlalte
țări). Discutăm despre reciclarea alimentelor.
Februarie – (Internet safety day.) Ziua siguranței pe internet.
Martie – Iunie, Pregătim quizzes cu Kahoot.
Produs final – Cartea de bucate (story jumper)(calameo).
Cântăm un cântec despre mâncarea sănătoasă (fiecare școală poate cânta o parte și le putem îmbina
la sfârșit.)
Realizăm un dicționar despre legume. Bubbl.us (mind mapping). Nearpod
(putem să folosim această unealtă pentru discuții.)
Rezultate așteptate:
Schimburi de bune practice între profesori și elevi din școlile
partenere.
Realizarea restaurantelor International Super Chef, logourile lor,
meniurile multi-lingve, expoziții de artă culinară, fotografii/ înregistrări
video, blogul proiectului, întâlniri online, cont twitter.
Îmbunătățirea stimei de sine a elevilor. Realizarea de prietenii
online cu colegii lor internaționali.
Elevii își vor îmbunătăți abilitășile de cercetare online și
offline și abilitățile de pregătire a rețetelor culinare cercetate.
Ei își vor îmbunătăți atât abilitățile de comunicare în engleză și
TIC, cât și creativitatea și abilitățile de muncă în echipă.
Elevii vor învăța să folosească uneltele web 2.0.
No comments:
Post a Comment